24 Eylül 2008 Çarşamba

Yatay Geçiş Başvurusunda Yapılacak En Önemli 5 Şey

Yatay geçiş yapmak ve bir üniversiteye kendinizi kabul ettirmek için yapmanız ve dikkat etmeniz gereken en önemli noktalar;

1) Gitmek istediğiniz üniversite hakkında herşeyi öğrenin. Belki oraya gittikten sonra memnun kalmayıp eski okulunuzu arayabilirsiniz bu riski göze almayın.

2) Yatay geçiş başvurusu yaptığınız okulun yönetmeliğini ve sizden istedikleri ile yönetmelikte belirtilenleri kıyaslayın. Mutlaka işinize yarayan bir bilgi elde edeceksiniz.

3) Öğrencisi bulunduğunuz okulda notlarını yüksek tutmaya bakın. Yatay geçiş başvurusunda bütün notlarınız tepeden tırnağa inceleniyor.

4) Özel üniversitelerden devlet üniversitelerine yatay geçiş yapmak gerçekten sizin başınızı çok ağrıtabilir. Genelde bu girişimler karşılıksız kalır. Eğer burslu veya çok parlak bir öğrenci değilsenz hiç umut bağlamayın.

5) Yatay geçiş işlerinde torpilin ne derece rol oynadığı yoruma açık bir konudur. Zafere giden her yol mubahtır diye bir söz vardır. Böyle bir avantajı olan herkes bunu kullanır.

Bu sözlerim böyle bir avantajı olmayan ve gerçekten mutlu olacağı şehri ve üniversiteyi hayal ederek çok çalışan arkadaşlarıma;

Yatay geçiş yapmak isteyen çoğu öğrenci bunu bir hayal olarak bırakıyor; azimle ve ısrarla uğraşırsanız emin olun yaparsınız.

2 yorum:

deepdark dedi ki...

Girne American University elektrik elektronik muh. bölümü öğrencisiyim. Yatay geçiş her üniversite öğrencisi için çok önemlidir. Özellikle Kıbrıs da öğrenciyseniz daha da önemlidir. Bunun sebebi genelde maddi durumdur. Ben de bu yatay geçiş olayını çok araştırdım imkansız değil ama zor. Not ortalaması 4 üzerinden 2.5 üzerinde olanlar ve hiçbir dersten kalmamış olanlar hak kazanıyorlar ama kontenjan sayısı az ve geçiş yapmak isteyen öğrenci sayısı fazla olduğundan yatay geçiş zorlaşıyor. Tabi biraz da şans gerekiyor. Geçiş için tercih ettiğiniz üniversite ve kendi bölümünüze ortalaması sizden yüksek biri tercih etmemişse şanslısınız. Ben hazırlığı yarım dönemde tamamlayıp fakultede de yarım dönem okudum henüz muhendislikte 1. yılım. Yarıyılın sonunda not ortalam 4 üzerinden 3.45 geldi. Benim asıl amacım 1 yıl sonunda 3 not oratalamasının üzerine çıkıp okuldan %50 burs almaktı. Ancak not ortalamam iyi gelince yatay geçişi düşünmeye başladım. Derslerde çok fazla zorlandığımı söyleyemem hatta daha iyi çalışsaydım daha da yüksek gelebilirdi ortalamam. Şimdi bu dönemde kendimi kasarsam sanırım ocak ayında yatay geçiş işlemlerine başlayabilirim. Hatta bazı üniversitelere 1. yılın ilk döneminin sonunda bile yatay geçiş yapılabildiğini duydum. Bunu üniversitelerin öğrenci işlerini arayarak daha net öğrenebilirisiniz. Düşünsenize zaten ilk dönem dersler kolay oluyor sadece ilk dönem deli gibi çalışıp istemediğiniz bir üniversiteden teskerenizi erken alıp ayrılabilirsiniz. Hiç olmadı bi dönem daha da kalıp ayrılabilirsiniz. Notu yüksek tutmak imkansız değil öncelikle kendinize güvenin dersleri hiiç kaçırmayın, ders notlarını bir başkasından değilde ders saatinde kendiniz alın ve kapasitenize göre sınav haftasına en az 1 hafta kala çalışmaya başlayın. Bana yetmez diyorsanız 2 hafta olsun :)

****Imposible is NOTHING! ;)

xxx dedi ki...

@deepdark Merhaba dostum, bende bu yıl başlayacağım Gaü'ye kısmetse, pek gönlüm istemiyor ama elden gelir bişey yok bende yatay geçişe ümit bağladım. Sen ne yaptın gidebildin mi istediğin yere ?