29 Kasım 2009 Pazar

Kıbrıs Rehberi Sizlerle Beraber 3. Yılına Giriyor

Sitemiz ve 12 kişiye ulaşan blogger (site yazarı) kadromuz ile sizlere her zaman en gerçek ve gerekli bilgileri vermek ilkesinde, sizlerin sayesinde 3. yılımıza giriyoruz.

Kıbrıs ve Kıbrıs Üniversiteleri hakkında aradığınız her türlü bilgiye kolaylıkla ve emin ellerden ulaşabilmeniz için sizlere sunduğumuz sitemizin önderlik fenerini gururla ve büyük bir hevesle taşıyoruz.

KKTC'de bulunan tüm üniversiteler ve hakkındaki en ufak detayı bilen yazar kadromuza kişisel sorularınız veya ilgilendiğiniz bir konu hakkında makale yazdırma isteğiniz olduğu takdirde bizlere mail aracılığı ile ulaşmanızı yada sitemize yorum bırakarak bu arzunuzu dile getirebilirsiniz.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar bende tecrubelerimi bilgilerimi paylaşmak istiyorumki belki birkaç kişinin hayatını kurtarırım .Ben de daha yeni mezun oldum 1 hafta oldu Samsunluyum orda yaşıyorum tam 5 yıl geçirdim burda ben Yakın Dogu üniversitesinde işletme okudum/Lefkoşa da.Kıbrısta okumak gerçekten çok zor iş burda herşey sıkıntı inanınki, sosyal hayat çok kötü burdaki insanların bildikleri tek sosyallik içki içmek kumar oynamaktır.Kişiligi oturmamış henüz dogruyu yanlışı ayırt edemeyen ögrenciler buralarda bütün zamanlarını geçirip okulu bitiremeden veye en az 2 yıl uzatarak mezun oluyorlar.Ulaşım diye birşey yok TÜRKİYEM deki gibi dolmuş olayı yok yani özel taksi tutacaksınız yada okulun servisleriyle Üst üste binip istesenizde istemesenizde hep aynı yerlere gideceksiniz,Yılın 7 ayı sıcaktan yanarsınız genellikle, eger yagmuru seven biriyseniz burda yagmuru çok özliyceksinz,burası bildiginiz çöl iklimine sahip hazirandan ekime kadar yanar kışınsa geceri buz gündüzleri yine sıcak bunların yanında su sorunu çok fazla var.Market giderleri çok oluyo eger evden gelen para belliyse 550-650 TL muhtemelen Türkiyedeki en gariban memur hayatını yaşarsınız Kısacası burdaki tek seveceginiz ve tek dayanagınız arkadaşlarınız olacaktır onlarda olmasa burda kimse 1 dakika durmazdı emin olun. Ama benim param çok zmanında çok uzatsamda bişey olmaz Arabamda var diyosanız tavisye ederim .OKULLARA ve egitime gelince öncelikle kendi okudugum ögrenciyi para olarak gören okuldan bahsetmek istiyorum Yakın Dogu üni.(yalan dolan üni. diyebilirsiniz)
bildikleri en iyi şey borç kesmektir kampüs olarak gayet iyi yeni tıp fakültesi açıldı kıbrısta ilkmiş bina üzerine bina yapıyorlar ama kafa olarak hergün biraz daha geri gidiyorlar eger yurtta kalıyorsanız okuldaki tek bakkaldan almak zorundasınız oda fiyatları kafasına göre belirlemiş hergün öyle büyüdük böyle yaptık derler ama hala bir market becerip açamadılar çünkü ögrencinin ihtiyacına hiç bakmazlar tek bildikleri nasıl daha fazla para alabilirim düşüncesi ücretsiz otobüsler var her saat kalkıyor ama hep belli sayıda kalkıyor daha oturarak gittigimi bilmem bu sorunlar 10 yıl öncede varmış hala da var inanınki düzelmiycekte Buraya gelipte Güzelim yıllarınızı bunların aptallıgına sinirlenerek geçirmeyin.Ben 100% İngilizce İŞLETME okudum çok zor oldu ama Zamanında bitirdim,sadece ders zor olsa yine yapılır ama okadar ŞEREFSİZ hocaları varki resmen ögrenciyi bırakmak için herşeyi yapıyorlar yani Kıbrıs paranızla rezil olacagınız Tek Yer ÖR: FİNANS dersinde hoca sınavda KESİNLİKLE yorum sormam diyo bir dönem boyuncada zaten dersi sayısal işliyo sonra sınavda hepsini sözel soruyo tabi hiçkimse yapamıyo Herkes hocanın yanında koşuyo Bakın hoca ne diyo Ben sınav sistemimi degiştiriyim dedim ama tutmadı galiba neyse döneme eski sistemde yapacam yüksek alırsınız ozman diyo bu KAlDINIZ anlamına geliyo Resmen dalga geçiyorlar ögrencilerle, bırakmak için herşeyi yapıyorlar Çogu egosunu tatmin etmek için herşeyi yapıyo iyileride var tabi ama çogunluk sorunlu hocalardan oluşuyo egitim kalitesi orta sayılır.Bir başka hocaysa KARISINA sinirlenmiş sınavda çok zor sordu yine birkaç kız üzüldü aglamaklı oldu Hocanın Dedigine bakın :Sizi böyle çırpınırken çagresiz görmek beni rahatlatıyo diyo. Diger üniversitelerinde çok fazla farkı yok çok iyi biliyorum KESİNLİKLE kıbrısa okumak için GELMEYİN puanınız düşükse bile 1 yıl daha hazırlanın en dogrusu bu olur emin olun.Ama bu kadar şeyi okuduktan sonra illaki kıbrısta okuycam diyosanız Geleceginiz tek Üniversite DOGU AKDENİZ olmalı gerisi boş en azından dogu akdeniz gerçek bir üniversite dir kampüs içinde zaman geçirebilirsniz egitimide diplomasıda hepsinden iyidir.Başka merak ettigniz bilgi almak istediginz bişey olursa. classx22@hotmail.com ((bizim fakültede yapılan bir ankette şöyle bir soru vardı bir şansınız daha olsaydı yine kıbrısı tercih edermiydiniz, bu soruya TR den gelmiş Ögrencilerin 84 ünden 76 sı kesinlikle hayır dedigini biliyorum yani bu yazdıklarım bana özgü şeyler degil burdanda anlamışşınızdır umarım