31 Aralık 2008 Çarşamba

Kıbrıs Gazetesi

Kıbrıs'ta, Türkiye Cumhuriyeti ve birçok avrupa ülkesi gibi basın yayın organları gelişmiş bir ülkedir.

Sizler daha önce okuduğunuz bütün gazeteleri Kıbrıs bakkallarında ve marketlerinde hatta ve hatta büfelerinde bile kolaylıkla bulabilirsiniz.

Yabancı gazete ve dergilerin yanı sıra Kıbrıs'ın yerel gazeteleride bulunmaktadır. Sizlere Kıbrıs'ta olan bitenleri, en son sıcak gelişmeleri, astrolojiyi, emlak ilanlarını sunmaktadır.

Kıbrıs gazetelerinin fiyatları çok ucuz olmakla beraber içerisindeki haber kalitesi Türkiye'deki gazetelerden fazladır.

Kıbrıs gazetelerinin genel refah ve haber alma özgürlüğü adına yaptığı girişimler nasın dünyasında ve medya patronlarınca büyük ilgi çekmiştir.

Nitelikli, özgüveni tam olarak geliştirilmiş, gazeteci ve muhabir çalışanları ile Kıbrıs Gazeteleri okurlarına en yüksek standartlarda hizmet sunmayı kendilerine ilke edinmişlerdir.

Başlıca Kıbrıs Gazetelerinin İsimleri;

Arca Ajans ( İş ilanları, Emlak İlanları, Satılık ve 2. el Eşyalar )

Ortam Gazetesi

Kimgazet

Kıbrıslı Gazetesi ( Magazin, Haber, Sağlık Köşesi )

Afrika; ( Genelde emlak ve iş ilanları barındırır. )

Kıbrıs Gazetesi; ( KKTC ve Adanın diğer tarafı ile ilgili herşeyi içerir. )

Yeni Düzen Gazetesi; ( Siyasi )

Volkan Gazetesi; ( Magazin, Haber, Sağlık Köşesi )

Vatan Gazetesi

19 Aralık 2008 Cuma

KKTC Sağlık Sigortası

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı ile Doğu Akdeniz Üniversitesi arasında imzalanan protokole göre tüm kayıtlı öğrencilere sağlık sigortası uygulanmaktadır.

50 USD ( Elli Amerikan Doları ) yıllık sadece, Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı’na bağlı hastahanelerden alınan aşağıdaki servisler ücretsiz yararlanılabilir:

Acil Servisler Hastanelerdeki polikliniklerde muayene ve teşhis ( Laboratuar, Röntgen ) hizmetleri. Ancak, ileri görüntüleme ( MRI ve Tomografi ), ilaç ve tedavi için gerekli diğer preparat ücretleri öğrenci tarafından ödenecektir.

Diş çekme ve dolgu hizmetleri,

Hastahanelerdeki, büyük ve küçük operasyon hizmetleri, yatılı hizmetler ve yatıldığı sürece ilaç ve tedavi için gerekli diğer preparatlar,

Belirtilenler dışında talep edilecek hizmetlerden ve Bakanlığa bağlı olmayan hasahanelerden alınacak sağlık hizmetleri için tam ücret tahsil edilecektir.

Hizmetlerde oluşacak her türlü aksaklık veya sorundan öğrencilere karşı Sağlık Bakanlığı yükümlüdür.

Yaz Okulu ( Summer School )

Genelde Haziran’ın son haftası veya Temmuz’un ilk haftası başlamaktadır ve Ağustos sonuna kadar sürmektedir.

Yaz Okulunda;

  • En fazla 9 kredili derse kayıt yaptırılabilir.

  • Yaz Okulu öğrenim ücreti ödenmelidir. ( Burslu Öğrenciler Dahil )

  • Fakülte kurul kararları ders sayısını sınırlayabilir. Örneğin Mühendislik Fakültesi öğrencileri en fazla 2 derse kayıt yaptırabilir.

Alkol ve Uyuşturucu Madde Kullanımı

Kampüs içinde, yurtlarda veya Üniversite etkinliklerinde Alkol kullanımı yasaktır.

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin uyuşturucu işine karışan veya kullanan kişilere karşı katı yaptırımları vardır.

KKTC’de yaşayan yabancılar KKTC kanunlarına tabidir ve ne elçilikler ne de Üniversite suçlu bulunan öğrencileri tutuklanmaktan kurtaramazlar.

Disiplin Kuralları ve Disiplin Cezaları

Disiplin Kuralları;

Öğrencilerin, öğrenimleri boyunca üniversite ve genel ahlak kurallarına uyması beklenmektedir.

Bu kurallara uymayan öğrencilere disiplin cezası verilmektedir.

Sınavda kopya çeken veya sınavlara müdahele eden öğrenciler cezalandırılmaktadır.

Disiplin Cezaları;

Kampüs içi veya dışında, toplum düzenini bozan veya kurallara uymayan öğrencilere, Disiplin Kurulu tarafından aşağıdaki cezalardan biri verilir;
  • Uyarma

  • Kınama

  • Üniversiteden Kısa süreli uzaklaştırma ( 1 - 30 Gün )

  • Üniversiteden orta ve uzun süreli ( 31 Gün - 1 Dönem ) uzaklaştırma

  • Üniversiteden sürekli uzaklaştırma

  • Burslu öğrencilerin, bursları kesilmektedir.

  • Disiplin cezaları öğrencilerin ailelerine bildirilmektedir.

İzinli Ayrılma ve Kayıt Dondurma

Öğrenciler üniversiteye tekrar geri dönmek kaydı ile en az bir akademik dönem boyunca, izinli sayılabilirler.

Öğrenci “izinli ayrılma” için ilgili bölüme bir dilekçe ile başvurur ve ilgili formu doldurur.

Akademik yönden izin talebi uygun bulunan öğrenci aşağıda belirlenen harç miktarını ödemesi halinde izinli ayrılmış sayılır.

Tarih aralıklarnı ve oranları Mali İşlerden veya Üniversitenizin Web adresinden öğrenebilirsiniz.

1) Normal kayıt süresinde veya öncesinde başvuran

a) Bir önceki dönemde kayıtlı öğrenciler; 10 %
b) İlk kez kayıt yaptıran öğrenciler; 20 %
c) Add - drop süreci içinde başvuranlar; 20 %
d) Add - drop süreci sonrasında başvuranlar

2) 1. hafta içerisinde başvuranlar; 25 %

3) 2. hafta içerisinde başvuranlar; 40 %

4) 3. hafta içerisinde başvuranlar; 60 %

5) 4. hafta içerisinde başvuranlar; 80 %

6) 5. hafta içerisinde; 100 %

Kayıt Dondurma;

Kayıt Dondurma işlemleri okulunuzun öğrenci işleri bölümü ve departmanınızdaki bölüm danışmanınız ile birlikte yürüteceğiniz bir işlemdir.

Öncelikle dondurmak istediğiniz dönem için bir dilekçe yazıyorsunuz

Bu dilekçe ile okulun öğrenci işlerine başvuruyorsunuz.

Genelde okullar kayıt dondurmak için belli bir ücret almaktadırlar. Bu ücreti okulunuzun banka hesabına yatırıp dekontunu yine öğrenci işlerine beyan ediyorsunuz.

Başvurunuzu yani kayıt dondurma isteminizi işleme alan öğrenci işleri bölüm danışmanınızla görüşüp kayıdınızı donduruyor.

İç Transferler

Her dönem sonu, akademik bölümler iç ve/veya dış transfer öğrenci alma kontenjan ve koşullarını açıklarlar. İç Transfer yapılması için gereken şartlar ağaıda sıralanmıştır.

  • En az bir dönem akademik bölümde okunmalıdır.

  • Hazırlık Okulu öğrencileri transfer başvurusunda bulunamaz.

  • Transfer müracaatının 2., 3., 4. veya 5. Akademik Döneme yapılmış olması şarttır.

  • Öğrenciler 4.00 üzerinden en az 2.00 almalıdır.

  • Transfer hakkı sadece bir kereye mahsus verilmektedir.

Yarı Zamanlı ( Part – Time ) Öğrenci

Kişisel nedenlerle öğrenim süresini uzatmak isteyen öğrenciler, Fakülte Kurulunun izni ve Rektörün onayı ile Yarı Zamanlı olarak üniversiteye kayıt yapabilirler (Yaz Okulu hariç).

  • Dönemlik Kredili ders yükünün 3/5’den daha azına kayıt yaptırmış öğrenciler "yarı zamanlı" ( part time ) statüsündedirler.

  • Öğrenim ücreti alınan ders sayısına göre belirlenir. Her ders için dönemlik ücretin 1/5’i hesaplanır.

  • Başvuru formu bölümden alınıp, doldurulmalıdır.

Nota İtiraz

Dönem içi sınav notuna veya diğer çalışmalar için verilen notlara itiraz, notun duyurulmasını izleyen bir hafta içinde ilgili Akademik Personele yapılır.

Akademik Personelin değerlendirmesinden tatmin olmayan öğrenci en çok 3 gün içinde itirazını yazılı olarak dersin bağlı olduğu Bölüm Başkanlığı’na yapabilir.

Bölüm başkanı uygun gördüğü Akademik Personelden oluşacak bir komite ile öğrencinin itirazını en geç bir hafta içinde sonuca bağlar. Bu komitenin vereceği karar nihaidir.

Telafi Sınavları ve Sınav Kağıdınızı Görme

Telafi Sınavları;

Herhangi bir sınava geçerli bir nedenden dolayı katılamayan öğrencilere telafi sınavı verilir.

Telafi sınavına katılma hakkı talep eden öğrenciler gerekçelerini ilgili Akademik Personele veya ders koordinatörüne en geç sınavı takip eden üç iş günü içerisinde iletmekle yükümlüdürler.

Sınav Kağıdınızı Görme;

Sınav kağıdınızı, neticenin ilan edildiği tarihi izleyen bir hafta içerisinde ilgili Akademik Personel’den görebilirsiniz.

Sınavlar ve Değerlendirilme Kriterleri

  • Dönem sonu sınavları Akademik Takvimde belirlenen tarihlerde yapılır.

  • Ders bitiminden önceki bir hafta esnasında ara sınav yapılmaz.

  • Dönem sonu sınavına katılmak için dönem içi sınavlarında başarılı olmak şartı aranmaz.

  • Dönem sonu sınavları, sınav tarihini izleyen beş gün içerisinde değerlendirilir ve sonuçlar ilan edilmesi için dersin bağlı olduğu bölüm başkanlığına iletilir.

  • Dönem harf notları Rektörlükçe belirlenen bir tarihte Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından ilan edilir.

  • Uygulamalı derslerde değerlendirme; proje, atölye çalışmaları, laboratuvar raporu ve/veya sınavlarla yapılabilir.

  • Atölye/laboratuvar değerlendirmeleri dersi veren Akademik Personelin veya ders koordinatörünün görevlendireceği bir eleman veya elemanlar tarafından yapılır.
  • Sınavlar sözlü veya yazılı olabilir.

  • Kısa süreli quiz sınavları dönem içinde tarihleri önceden ilan edilmek koşulu aranmaksızın yapılabilir.

  • Öğrencilerin sınavlarda öğrenci kimlik kartlarını gösterme zorunluluğu aranır.

Öğretim Üyelerinden Seçme Tavsiyeler

Derslerinize düzenli olarak çalışın ve verilen ödev, proje, vb. zamanında yapın.

Akademik danışmanınız ile düzenli olarak görüşerek, zorlandığınız konuları danışın.

Dersi veren akademik personel ile görüşün. Daha iyi nasıl çalışabileceğinizi danışın.

Üniversitenin Psikolojik Danışmanlık, Rehberlik ve Araştırma Merkezi ( PDRAM )’ni ziyaret edin.
  • Etkili çalışma metodları,

  • Sınav stresi ile başa çıkabilme,

  • Zaman yönetimi,

  • Stres yönetimi,

  • Uyku bozuklukları, vb. konularda bilgi veya eğitim alın.

3. ve Son Akademik Uyarı

3. ve son Akademik Uyarıdan sonra Genel not ortalamasını ( CGPA ) belirlenen limitlerin üzerine yükseltemeyen öğrencilerin kayıtlı bulundukları programdan ilişkileri kesilir.

Zorunlu Transfer; Bu öğrencilere bir defaya mahsus olmak üzere kontenjanlar çerçevesinde ve

Üniversiteye giriş puanı türüne göre bir başka programa geçiş hakkı verilir.

Üniversiteden çıkarılma; Bu hakkını kullanamayan veya bu hakkını kullandıktan sonra diğer programda dört ardışık dönem akademik uyarı alan öğrencilerin Üniversite ile ilişkisi kesilir.

2. ve 3. Akademik Uyarı’da Derslere Kayıt

Başarısız olunan dersler ( i.e D–, F veya NG ) tekrarlanmalıdır. O dönemin normal ders yükü aşılmamalıdır.

Ancak öğrencinin F, NG veya D– almış olduğu derslerin açılmaması veya normal ders yükünü tamamlamaması durumunda, öğrenci D, D+ veya C– almış olduğu derslerden herhangi birini veya birkaçını, normal ders yükünü tamamlayacak sayıda tekrarlar.

Hukuk Fakültesi lisans programına kayıtlı olanlar en çok bir ( 1 ) yeni derse kayıt yaptırabilirler.

Diğer programlara kayıtlı olanlar hiçbir yeni derse kayıt yaptıramazlar.

Daha önce kaydolunup “W” notu alınmış olan dersler, yeni ders olarak işlem görür.

1. Akademik Uyarı’da Derslere Kayıt

Başarısız olunan dersler ( D–, F veya NG ) tekrarlanmalıdır. O dönemin normal ders yükü aşılmamalıdır.

Hukuk Fakültesi lisans programına kayıtlı olanlar en çok üç ( 3 ) yeni derse kayıt yaptırabilirler.

Diğer programlara kayıtlı olanlar en çok iki ( 2 ) yeni derse kayıt yaptırabilirler.

Yaz okulu kayıtlarında veya part-time statüsünde kayıt yaptıracak öğrenciler yalnızca bir tek yeni derse kayıt yaptırabilirler.

Daha önce kaydolunup “W” notu alınmış olan dersler, yeni ders olarak işlem görür.

18 Aralık 2008 Perşembe

Akademik Uyarı

Her öğrencinin, Akademik Uyarı almaması için ilgili dönemde belli bir akademik başarı sağlayarak genel not ortalamasını o dönem için belirlenen limitlerin üstünde tutması gerekmektedir.

Asgari alınması gereken CGPA – ( Genel Not Ortalaması )


2. Akademik Dönem Sonunda; 1.15 - 1.30

3. Akademik Dönem Sonunda; 1.35 - 1.65

4. Akademik Dönem Sonunda; 1.55

5. Akademik Dönem Sonunda; 1.70

6. Akademik Dönem Sonunda; 1.80

7. Akademik Dönem Sonunda; 1.90

Akademik Başarı

YÜKSEK ŞEREF : Bir dönemde normal ders yükü alan ve dönem sonu ortalaması (GPA) 3.50 - 4.00 olan öğrenci Yüksek Şeref Öğrencisi sayılır.

ŞEREF : Bir dönemde normal ders yükü alan ve dönem sonu ortalaması (GPA) 3.00 - 3.49 olan öğrenci Şeref Öğrencisi sayılır.

BAŞARILI : Öğrencinin bir dönemde başarılı sayılabilmesi için dönem sonu ortalaması (GPA)’nın 4.00 üzerinden asgari 2.00 olması gerekir.

BAŞARISIZ : Öğrencinin dönem sonu ortalaması (GPA) 2.00’nin altında ise öğrenci Başarısız duruma düşer.

AKADEMİK UYARI : Öğrencinin Genel Not Ortalaması (CGPA) belirlenen dönem ortalamasının altına düştüğü zaman öğrenci Akademik Uyarı alır.

Mezuniyet Ortalaması

Bir öğrencinin mezuniyete hak kazanabilmesi için genel not ortalamasının (CGPA) en az 2.00 olması gerekmektedir.

Üniversitelerdeki Not Sistemi Ve Not Tablosu

Üniversitelerdeki Not Sistemi

Üniversiteler genel olarak farklıı bir not sistemi kullanmaktadırlar.

Harflerle ifade edilen ve 4’lü not sistemin üzerinden derecelerndirilen bir not sistemi kullanılmaktadır.

Dönem notunun hesaplanmasında dönem içi sınavları, dönem sonu sınavı, varsa laboratuvar - atölye raporları veya sınavları, test, proje ödevler göz önünde bulundurulur.


Not Tablosu


Harf notu aşağıdaki değerlere karşılık gelmektedir;

  • A = 4.00 ( Üstün Başarı )

  • A - = 3.70 ( Üstün Başarı )

  • B + = 3.30 ( Pek İyi )

  • B = 3.00 ( Pek İyi )

  • B - = 2.70 ( İyi )

  • C + = 2.30 ( İyi )

  • C = 2.00 ( İyi )

  • C - = 1.70 ( Başarılı )

  • D + = 1.30 ( Başarılı )

  • D = 1.00 ( Şartlı Başarılı )

  • D - = 0.70 ( Başarısız )

  • F = 0.00 ( Başarısız )

  • I - = Değerlendirilmemiş

  • NG - = Devamsızlıktan Başarısız

  • W - = Dersten Çekilmiş

  • S - = Başarılı ( Geçer )

  • U - = Başarısız ( Geçmez )

15 Aralık 2008 Pazartesi

Dersten Çekilme Ve Prosedürü

DERSTEN ÇEKİLME ( Withdrawal - W )

Öğrenci, herhangi bir akademik dönemde, kayıtlı olduğu derslerden, dersi veren akademik personelin bilgisi, danışmanının önerisi ve Bölüm Başkanı’nın veya Yüksek Okul Müdürü’nün onayı ile akademik takvimde belirtilen tarihe kadar aşağıdaki kurallar çerçevesinde dersten çekilebilir;
  • Öğrenci bir dönemde en fazla iki (2) dersten geri çekilebilir.

  • Öğrenci yarı-zamanlı (part – time) duruma düşmemelidir.

  • Bir dersten çekilen öğrenci, o ders için "W" notu alır.

  • “W” notu karne ve not belgesinde (transcript) yer alır, ancak dönem ve genel not ortalaması hesaplanmasında dikkate alınmaz.
  • Öğrenci, daha önce çekilmiş olduğu, tekrarlamakta olduğu (aynı referans kodu ile) veya kredisiz bir dersten çekilemez.

DERSTEN ÇEKİLME PROSEDÜRÜ

  1. Dersten Çekilme formunu (Course Withdrawal Form) bölüm sekreterliğinizden alıp, doldurunuz.

  2. Dersi veren hocanızdan, danışmanınızdan ve bölüm başkanınızdan gerekli onayları alınız.

  3. İmzaları tamamlanmış formu bölüm sekreterliğine veya Öğrenci İşlerine getiriniz.

  4. İşlem yapıldıktan sonra onaylanmış “Öğrenci Kopyanızı” bölümden veya Öğrenci İşleri’nden alınız.

Önemli Uyarılar;
  • Her başvuru Öğrenci İşleri Müdürü’nün değerlendirme ve onayına bağlıdır.
  • Öğrenci gerekli şartları sağlamadığı sürece başvurusu geri çevrilecektir.
  • Dersten Geri Çekilme talebinin sonucunun kontrol edilmesi öğrencinin sorumluluğundadır.

Ders Ekleme Ve Ders Bırakma

Ders ekleme veya ders bırakma danışman tarafından yapılmaktadır. Bu yüzden lütfen danışmanınızla görüşünüz.

Öğrenci, derslerin başladığı ilk günden itibaren akademik takvimde belirtilen tarihe kadar yeni ders ekleme veya ders bırakma yoluyla ders programında değişiklik yapabilir.

Ders ekleme veya ders bırakma Ders Yükü Kriterlerine göre yapılabilmektedir.

Ders Yükü

Her dönem için öğrencinin kayıtlı bulunduğu programda belirtilen kredili ders sayısı, o dönemin ders yükünü oluşturur.

Kredisiz dersler, ders yükünden sayılmaz.

Bir öğrencinin bir dönemde alacağı ders yükü, o dönemin normal ders yüküne göre en çok iki (2) ders azaltılabilir.

Bir öğrencinin bir dönemde alacağı ders yükü, o dönemin normal ders yüküne göre en çok bir (1) ders arttırılabilir.

Bunun için öğrencinin; Aşağıda belirtilen durumlardan herhangi birine tabii olması gerekir;
  1. Genel not ortalamasının (CGPA) en az 3.00,

  2. Bir önceki akademik dönem sonu itibarıyla Yüksek Şeref veya Şeref Öğrencisi olması,

  3. Bir önceki akademik dönem (Yaz Okulu hariç) için programda öngörülen normal ders yükünün tümünü alarak dönem not ortalamasının (GPA) en az 2.75 ve genel not ortalamasının (CGPA) en az 2.00 olması gerekmektedir.

Ders Tekrarı

  • Herhangi bir dersten D–, F, NG, W veya U notu alan bir öğrenci, ilgili dersi, açıldığı ilk dönemde tekrar almakla yükümlüdür.

  • Tekrar alınması gereken ders seçmeli ise bu ders yerine uygun görülen başka bir ders alınabilir.
  • Öğrenci, not yükseltmek amacıyla daha önce alıp geçtiği bazı dersleri, kayıt yaptırmakta olduğu dönemden önceki son üç (3) dönemde (Yaz Okulu dahil) alınmış olması koşuluyla, kendi isteği ile tekrarlayabilir.

  • Tekrarlanan dersten alınan not daha önce alınmış olan notun yerine geçer; fakat ilk alınan not, not belgesinden (transcript) silinmez.

Ders Ön Koşulları

  • Önkoşul olan derslerden en az D – (D eksi)

  • Mezuniyet dönemindeki öğrenciler, önkoşul gerektiren derslere, F aldıkları önkoşul olan derslerle birlikte kayıt yaptırabilirler.

  • Mezuniyet dönemi de dahil olmak üzere, her dönemde, ön koşul olan ders hiç alınmamış ya da alınıp da “NG” veya “W” notu ile sonuçlanmış ise, ön koşul gerektiren ders ile birlikte alınamaz.

Ders Seçimi Ve Geç Kayıt

Ders Seçimi;

Ders seçiminde uygulanacak öncelik esasları aşağıdaki gibidir:

  • D–, W, F, NG veya U notu alınmış dersler.

  • Geçmiş dönemlerden alınmamış dersler.

  • İçinde bulunulan dönemden alınmamış dersler.

  • Diğer uygun dersler
Geç Kayıt;

Öğrenci, akademik takvimde belirlenen süre içinde geç kayıt yaptırabilir. Geç kayıt için ek ücret alınmaktadır. Genelde bu ücret günlük olarak işler Girne Amerikan Üniversitesi, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lefke Avrupa Üniversitesi ve Yakın Doğu Üniversitesi'nde günlük 10 € 'dur.

Eğer raporunuz varsa bunu beyan ederek cezalı ücreti ödemektek muaf tutulabilirsiniz.

Derslere Kayıt Ve Kayıdınızın Yenilenmesi

Öğrenciler her dönem, üniversiteye kayıtlarını, akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yenilemek zorundadırlar.

  1. Ders kayıtları Internetten (online)

  2. Danışman kontrolünde

  3. Bölümde 1. Dönemden sonra

Ders seçebilmek için öğrenim ücretinin önceden ödenerek kayıt hakkı (acess)’nın açılması gerekmektedir.

Öğrenim ücretinin ödenmesi öğrenciyi kayıtlı duruma geçirmez.

Öğrencilerin, derslerini almadan önce Danışmanlarına başvurmaları tavsiye edilir.

Öğrenci, kayıtlı olduğu programın birinci ve ikinci dönemler için öngörülen tüm zorunlu derslere kayıt yaptırmakla yükümlüdür.

Derslere Devamlılık

Derslere ve diğer laboratuvar çalışmalarına devamlılık zorunludur.

Ders hocası tarafından belirlenen devamsızlık limitini aşan öğrenciler o dersten kalmış sayılırlar.

Derslerde genel yoklama attendance dediğimiz katılım kağıdını her öğrencinin ders başında veya ders bitiminde ( Hoca'nın kararına kalmış ) imzalaması şeklinde yapılır.

NG – NIL GRADE; öğrencinin devamsızlıktan başarısız olduğunu ifade eder.

Akademik Danışman Ve Öğrenci Danışmanı

Öğrenim süresi boyunca her öğrenciye, bir akademik danışman atanır.

Danışmanlık görevi verilen akademik personel, öğrencilere ders kayıtlarında ve akademik, idari,
sosyal konularda rehberlik yaparlar.

İlk Akademik Danışman atamanız öğrenci işleri tarafından kayıt işlemleri zamanında yapılır Daha sonra herhangi bir değişiklik olursa, Akademik Danışmanınızı öğrenmek için lütfen bölümünüzdeki duyuru panolarını kontrol ediniz.

SPIKE Nedir ?

SPIKE; Doğu Akdeniz Üniversitesinin öğrencilerine sunduğu bir programdır.

Bu programın esas amacı, sınıfta verilen akademik teorilerin yanında öğrencilerin genel kültürlerinin zenginleşmesini sağlamaktır.

SPIKE' ın açılımı;

S ocio-cultural (Sosyal – Kültürel)
P rofessional (Profesyonel)
I ndustrial (Endüstriyel)
K nowledge (Bilgi)
E xperience (Tecrübe)

Mezun olabilmeniz için Spike programını tamamlamanız gerekmektedir.

Her öğrenci, öğrenimleri boyunca altı (6) kredisiz Spike dersi almalıdır. Bunlar;

GEED 101, 102, 201, 202, 301 ve 302’dir.

(Bu dönem ayrıca GE 101, 102, 201, 202, 301 ve 302 dersleri bir önceki müfredatı takip eden öğrenciler için açılmıştır).

Öğrenciler, her dönem, fakülte içi veya dışı farketmeksizin en az 4 Spike etkinliğine katılmalıdırlar. Bu etkinlikler konferans, seminer, söyleşi, sergi, sunum, konser, gösteri vb. şeklinde olabilir.

SPIKE Etkinlikleri Doğu Akdeniz Üniversitesinin Web adresinde bulunan Spike Web Pages’den, öğrenilebilir. Ayrıca, öğrenci numaranızı girerek Spike etkinliklerine katılımınız ile ilgili bilgiyi bu adresten alabilirsiniz.

Spike Etkinliklerinin duyuruları düzenli olarak Üniversite e – posta adreslerine gönderilmektedir. Ayrıca bölümünüzdeki duyuru panolarından Spike etkinliklerini takip edebilirsiniz.

Spike etkinliklerine Öğrenci Kimlik Kartınız ile katılmanız gerekmektedir.

Her öğrencinin, üniversitede gerçekleşen konferans, seminer, sunum ve benzeri kültürel etkinliklere sık sık katılımı Spike’ları bittikten sonra bile beklenmektedir.

Öğrenci Bilgi Merkezi

Öğrenci Bilgi Merkezi öğrencilere her türlü konuda bilgi vermek ve yardımcı olmak amacıyla kurulmuştur.

Üniversite hakkında bilgi almak veya ders kayıt işlemleri ile ilgili öğrenci bilgi merkezine başvurabilirsiniz.

Merkezde genelde yetkililerce karşılıklı olarak bire bir ilgilenilir. Gerçekten her konuda yardımcı olan görevliler vardır. Aklınızdaki sorunuzu sormaktan veya yardım istemekten çekinmeyiniz.

Uluslararası Merkez Ve Öğrenci İşleri Ofisi

Doğu Akdeniz Üniversitesi Uluslararası Merkezi ;

Web Sayfası : http://ic.emu.edu.tr

Telefon numarası : (0392) 630 2444

E - mail adresi : international.center@emu.edu.tr

Ofis adresi : Merkezi Dersliklerin (CL) en üst katı


Uluslararası
Merkez’in başlıca görevleri;

  • DAÜ’ye gelen yabancı öğrencileri karşılamak,

  • Her türlü problemlerinin çözümüne yardımcı olmak ve üniversitemize uyum sağlamalarında destek olmak.
  • DAÜ’deki yabancı uyruklu öğrencileri Kıbrıs kültürü hakkında bilinçlendirmek.

  • Yurtdışına misafir öğrenci statüsünde gidecek olan yabancı öğrencilere başvuru ve vize işlemlerinde yardımcı olmak.
  • Sorunu olan yabancı öğrencileri doğru yere yönlendirerek , sorunlarının çözümünde yardımcı olmak.

  • Uluslararası Öğrenci Birlikleri’nin koordine edilmesi.

Yukarıda sıraladığımız maddeler bütün Kıbrıs Üniversiteleri tarafından öğrencilerine sunulmaktadır. Sadece hizmeti sağlayan birimlerin isimleri farklılık gösterebilir.


Öğrenci İşleri Ofisi;

Öğrencilerin eğitimleri boyunca yerine getirme yükümlülükleri olan konularda öğrencilere yardımcı olmak Öğrenci İşleri Ofisinin Başlıca görevidir.

  • İkametgah izni çıkarılmasında,
  • Devlet yetkililerinin üniversiteye getirilmesinde,
  • Öğrencinin akademik işlemlerinin (kendi bünyesince) halledilmesinde.

Öğrenciye yardımcı olmaktadır.

Öğrenci Kimlik Kartımı Nasıl - Nereden Almalıyım ?

  • Kimlik kartınızın talebini üniversitenizin Öğrenci İşleri bölümünden yapmanız gerekmektedir.

  • Kayıt ve Ders seçimi işlemlerinizi tamamlayınız.
  • Öğrenci işleri ofisinde bilgilerinizin doğruluğunu (ve resminizi) teyit ediniz.
  • Öğrenci Kimlik kartınızı bir hafta içerisinde Öğrenci Hizmetleri Ofisi’nden alabilirsiniz. (Fotoğrafınızın değişmesini istiyorsanız lütfen ilk başvurunuzda yeni fotoğrafınızı yanınızda getiriniz.)

  • Uluslararası Öğrenci Kartı başvurusu için Uluslararası Merkez’e bir adet öğrenci belgesi, bir adet resim ve 20 YTL ile başvurmanız gerekmektedir.

Üniveriste E - Posta Adresiniz ? Kullanımı Ve Yapabilecekleriniz

Üniversiteler bünyesinde bulunan tüm öğrencilere kendi ver tabanları içerisinde bir "e - posta" adresi tahsis ederler ve tüm akademik duyurular, yazışmalar bu adres aracılığı ile yapılır.

Eğer siz başka bir e- posta adresi kullanıyorsanız sorun değil kullandığınız adresi beyan ederek bütün işlemlerinizi kendi adresinizden yapabilirsiniz.


Üniversitenizi size verdiği E- Posta adresi ile neler yapabilirsiniz ?

  • E - postanızı düzenli olarak kontrol ediniz.

  • Öğrencileri ilgilendiren önemli bilgiler düzenli olarak öğrencilerin e – postalarına gönderilmektedir.

  • Eğer üniversitenin e – posta adresini kullanmayı tercih etmiyorsanız, lütfen kendi özel kullanmak istediğiniz e - posta adresinizi ünivresitenize en kısa zamanda bildiriniz.

Students Portal Nedir ? Nasıl Kullanılır ?

Students' Portal; her üniversitenin kendi bünyesince oluşturduğu, öğrencilerinin akademik işlemlerini kolayca halledebilmesini amaçlayan bir internet tabanlı oluşumdur.


Sizler okulunuzdan aldığınız öğrenci numaranızı ve yine okulunuz tarafaından size verilen şifre ile bu sisteme girebilirsiniz.


Students' Portal ve Size Sunduğu İmkanlar;


  • E - postalarınızı kontrol edebilirsiniz,
  • Ders programınızı alabilirsiniz,
  • Hocalarınızın kim olduğunu öğrenebilirsiniz,
  • Dönemlik öğrenim harcınızı, taksit tarihlerinizi öğrenebilirsiniz,

  • Üniversitenin banka numaralarını,

  • Üniversiteye ne kadar borcunuz olduğunu öğrenebilirsiniz,

  • Sınav programınızı görebilirsiniz,

  • Aldığınız notlarınızı ve not döküm belgenizi ( transcript ) görebilirsiniz,
  • Kişisel bilgilerinizi kontrol edebilirsiniz, etc.